Poezja Tadeusza Kijonki – w dobie rozchwiania wiersza – przywraca zaufanie do magicznej funkcji słowa, przypomina o walorach poetyckiej wyobraźni, odnawia znaczenia między twórczością dawną i nową.
Marian Kisiel
Od debiutanckich Witraży (1959) były na jego poetyckiej drodze takie ważne stacje, jak niedawno przypomniany tom wierszy Czas zamarły, jedno z najważniejszych świadectw poetyckich złych miesięcy stanu wojennego. Od początku ufał i ufa dawnym miarom - rytmom i rymom (…). Cenił jego konsekwencję Różewicz.
Jacek Łukasiewicz
Kijonka jest mistrzem słowa i obrazu. Poetyckość – tak skwapliwie dzisiaj wypierana ze sztuki – błyszczy tu subtelną frazą i potocznością, powagą spraw istotnych i ironią wobec naszych bezsilnych uzurpacji.
Maciej Szczawiński
Kijonka wybiera nurt klasyczny czy klasycyzujący. Ale jakże oryginalnie! Jest Europejczykiem, spadkobiercą wysokiej kultury Śródziemnomorza, a jednocześnie nie ukrywa, że czuje się Ślązakiem.
Krzysztof Lisowski
Wielowątkowa poezja Tadeusza Kijonki znalazła już swoje ugruntowane miejsce w historii literatury XX wieku i w dziejach reprezentowanego przez pisarza pokolenia, które w większości zeszło już z literackiej sceny. Przemijają epoki i style, ale zostaje jedynie, jak w przypadku śląskiego twórcy, kruszec „poezji prawdziwej”.
Stanisław Stabro
Nikt tak jak Tadeusz Kijonka wcześniej o Śląsku, górnikach i kopalni nie pisał (…). Nikt wcześniej tak wyraziście i tak niepowtarzalnie śląskich znaków w literaturę polską nie wpisywał.
Krystyna Heska-Kwaśniewicz
W zbiorze Tadeusza Kijonki, który może konkurować z najlepszymi polskimi realizacjami sonetu i w najnowszych dziejach gatunku zapisze się na stałe, bogactwo artystycznych rozwiązań jest zaiste imponujące.
Wojciech Ligęza
Poetyckie rzemiosło Tadeusza Kijonki jest (…) najwyższej próby. Pomysł, wykonanie, brzmienie, konsekwencje – wszystko świetne.
Marian Grześczak
Pisząc o liryce Tadeusza Kijonki, koniecznie trzeba wspomnieć o jej głębokich związkach z tradycją romantyczną. Można nawet pokusić się o refleksje, że Kijonka myśli jak romantycy.
Edyta Antoniak-Kiedos
Wydanie I, 2015
Redakcja: Maciej Melecki
Format: A5 (145 x 205 mm) ze skrzydełkami
Okładka miękka, foliowana
Stron: 100
Biblioteka Arkadii – pisma katastroficznego, tom 125
ISBN: 978-83-65250-11-7
cena: 30 zł.